در اینجا برای شما ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار را معرفی میکنیم. در این معرفی برای هر بخش ابزارهای مختلفی معرفی میشوند. این ابزارها به عنوان ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار در آن بخش میتوانند به شما برای پیشبرد اهداف محتوایی و فرایندهای سئو کمک کنند.
برخی از این ابزارها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد و برخی دیگر نیز به صورت اشتراک ماهانه و پرداخت هزینه در اختیار کاربران قرار میگیرند. در نتیجه ما در حین معرفی هر ابزار به شما اعلام میکنیم که آیا استفاده از آن رایگان است و یا اینکه باید اشتراک ماهانه خریداری کنید.
نکات مهم در معرفی ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار
1. نکته اول در ابتدای مقاله ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار باید به شما اعلام کنیم که برخی سرویسها در چندین بخش مختلف، ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار را پوشش میدهند. در واقع تعداد زیادی از این ابزارها چندین فرایند و کار را به صورت همزمان انجام میدهند به همین دلیل در بخشهای مختلف به آنها اشاره شده است.
2. نکته دوم در خصوص مقاله ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار این است که برای استفاده از این ابزارها باید به نکات خاصی دقت کنید. برخی از این نکات در تمام بخشها بیان شده است. ما این نکات را برای هر بخش بازگو میکنیم تا بهخوبی با این ابزارها آشنا شده و بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.
ابزار شماره 1 – ابزار SEMrush (دارای بخش های رایگان و پولی)
ابزار SEMrush یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار است که بهخوبی در بخش کلمات کلیدی میتواند شما را راهنمایی کند. این پلتفرم به عنوان یک پلتفرم آنلاین و در بستر سایت خدمات خود را به شما به عنوان کاربر ارائه میدهد. با استفاده از بخش Keyword Magic این سایت شما میتوانید به راحتی بیش از 2 میلیون کلمه کلیدی مشابه را پیداکرده و از پتانسیل این کلمات برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید.
نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار SEMrush
- این سایت به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار، دارای بخش رایگان است ولی این بخش خدمات محدودی به شما ارائه میدهد.
- برای استفاده از تمام قابلیتهای معرفی و ارائه شده در این سایت باید هزینه اشتراک ماهانه پرداخت کنید که به دلار است.
- این ابزار برای کاربران ایرانی شامل تحریم و محدودیت است و باید از ابزارهای خاص رفع محدودیت برای این ابزار استفاده کنید.
ابزار شماره 2- ابزار Ahrefs (رایگان و پولی)
یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار سایت Ahrefs است. پلتفرم Ahrefs را میتوان یکی از ابزارهای جالب در زمینه کلمات کلیدی دانست. شما به راحتی میتوانید از ابزار ایجاد کننده کلمه کلیدی استفاده کنید. ابزار Ahrefs به صورت یک سایت آنلاین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار مورد استفاده قرار میگیرد.
نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Ahrefs
- استفاده از این ابزار به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار، رایگان است ولی بخشهای پیشرفته سایت حق اشتراک ماهانه دارد.
- محدودیت دسترسی برای کاربران ایرانی در این ابزار وجود ندارد. ولی از آنجایی که کلمات کلیدی را میتواند بر اساس کشورهای خودتان انتخاب کنید، متوجه میشوید نام ایران در بین کشورها نیست و شامل تحریم است.
ابزار شماره 3- ابزار Moz Pro (رایگان – پولی)
یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار همین سایت Moz Pro است. این سایت بهخوبی میتواند نیازهای شما در بخش کلمات کلیدی برطرف کند. این سایت میتواند به راحتی بیش از 500 میلیون کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت و کسبوکار شما را معرفی کند. همچنین بهخوبی با موتور جستوجوی گوگل در تعامل بوده و از اطلاعات آن استفاده میکنند.
نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Moz Pro
- استفاده عمومی از این ابزار به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار، رایگان است و برای استفاده از این سایت باید یک اکانت کاربری ایجاد کنید.
- بخشهای پیشرفته سایت دارای حق اشتراک ماهانه است.
- این سایت به راحتی برای کاربران ایرانی قابل دسترس است.
ابزار شماره 4- ابزار Google Search Console (رایگان)
یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار همین سرویس Google Search Console است. شما به راحتی میتوانید سایت خود را به این سرویس اضافه کرده و بعد از 48 ساعت اطلاعات مختلف سایت خودتان را به صورت نموداری مشاهده کنید. در این سرویس حتی لینکهای دیده شده، کلمات کلیک شده، عبارات جستوجو شده و موارد دیگر هم به شما نمایش داده میشود.
نکات مهم در هنگام استفاده از Google Search Console
- برای استفاده از این سرویس باید اکانت جیمیل داشته باشید.
- اگر از گوگل آنالیتیک استفاده میکنید دیگر نیازی به دانلود فایل تأیید صلاحیت سرویس Google Search Console نیست و شما با همان تأیید صلاحیت گوگل آنالیتیکس هم میتوانید از این سرویس استفاده کنید.
- میتوانید برای بخشهای مختلف سایت خود چندین سرویس Google Search Console داشته باشید.
- استفاده از این سرویس به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار برای کاربران ایرانی آزاد است.
- این سرویس کاملاً رایگان است و هیچ هزینهای از شما دریافت نمیکند.
ابزار شماره 5- ابزار Google Analytics (رایگان)
یکی از معروفترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار سرویس Google Analytics است. این سرویس بهخوبی تمام اطلاعات ورودی و کلمات کلیدی استفاده شده در سایت شما را از موتور جستوجوی گوگل استخراج کرده و در اختیار شما قرار میدهد. شما با استفاده از این سرویس میتوانید مشاهده کنید که نفرات وارد شده به سایت شما از طریق چه کلمات کلیدی بودهاند. حتی اگر از کلمات کلیدی مختلفی در سایت خود استفاده کنید تمام آنها را به شما نمایش میدهد.
نکات مهم در هنگام استفاده از سرویس Google Analytics
- برای استفاده از این سرویس باید یک اکانت جیمیل داشته باشید.
- استفاده از این سرویس به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار کاملاً رایگان است.
- برای استفاده از این سرویس باید یک کد مخصوص را در هدر سایت خود قرار دهید تا اطلاعات سایت شما را استخراج کند. میتوانید برای این کار از یک فایل HTML هم استفاده کنید.
- این سرویس برای کاربران ایرانی شامل تحریم است و شما باید با استفاده از ابزارهای رفع محدودیت با آن کار کنید.
ابزار شماره 6- ابزار Google Data Studio (رایگان)
یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار سرویس Google Data Studio است که با استفاده از ترکیب Google Analytics و Google Search Console اطلاعات مناسب در خصوص کلمه کلیدی سایت شما را به صورت نموداری در اختیار شما قرار میدهد. این ابزار به عنوان یک سامانه پایش اطلاعات برای شما عمل میکند.
نکات مهم در هنگام استفاده از Google Data Studio
- برای استفاده از این پلتفرم باید حتماً در Google Analytics و Google Search Console سایت خود را ثبت کرده باشید.
- برای استفاده از این ابزار نیاز به یک ایمیل دارید.
- استفاده از این ابزار به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار کاملاً رایگان است.
- این سرویس برای کاربران ایرانی شامل تحریم است و شما باید با استفاده از ابزارهای رفع محدودیت با آن کار کنید.
ابزار شماره 7- ابزار Google PageSpeed Insights (رایگان)
یکی از جدیدترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار ابزار Google PageSpeed Insights است. این سرویس در حال حاضر به عنوان یک سرویس آزمایشی و بتا فعالیت میکند. شما با داشتن یک اکانت Google Search Console میتوانید به آن دسترسی داشته باشید. این سرویس سایت شما را به صورت کامل بررسی کرده و اطلاعات کاملی در خصوص کلمات کلیدی قرار داده شده در صفحه و همچنین وزن آن کلمات را به شما میدهد.
نکات مهم در هنگام استفاده از سرویس Google PageSpeed Insights
- برای استفاده از این پلتفرم Google PageSpeed Insights باید حتماً در Google Search Console سایت خود را ثبت کرده باشید. لینک دسترسی به آن هم از طریق داشبورد Google Search Console امکانپذیر است.
- برای استفاده از این ابزار نیاز به یک ایمیل دارید.
- استفاده از این ابزار به عنوان یکی از جدیدترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار کاملاً رایگان است.
- این سرویس برای کاربران ایرانی دارای محدودیت است.
ابزار شماره 8 – ابزار Google Trends (رایگان)
یکی از بهترین ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار همین ابزار است. در واقع یکی از مهمترین کارها در بررسی سئوی کلمات، بررسی مقدار جستوجوی آنها در ماههای گذشته است. با استفاده از ابزار Google Trends شما میتوانید به راحتی کلمات کلیدی و مقدار جستوجوی آنها را بر اساس کشور ایران و حتی استانها مشخص کنید. همچنین این ابزار میتواند به راحتی مقدار جستوجوی 5 کلمه کلیدی را به صورت نموداری به شما نمایش دهد.
نکات مهم در هنگام استفاده از سرویس Google Trends
- برای استفاده از این ابزار نیاز به یک ایمیل دارید.
- استفاده از این ابزار به عنوان یکی از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار برای بررسی کلمات ترند شده، کاملاً رایگان است.
- این سرویس برای کاربران ایرانی کاملاً آزاد است.
ابزار شماره 9 – ابزار Bing Webmaster Tools(رایگان)
یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار استفاده از ابزار ارائه شده توسط موتور جستجوگر بینگ است. استفاده از این ابزار برای تمامی کاربران حتی کاربران ایرانی رایگان است. این ابزار به شما کمک میکند که چگونه از کلمات استفاده شده در موتور جستجوگر بینگ برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید. البته باید این نکته را مدنظر داشته باشید که از موتور جستجوگر بینگ استفاده چندانی در ایران نمیشود.
نکات مهم در هنگام استفاده از موتور جستجوگر بینگ
- برای استفاده از این ابزار نیاز به یک ایمیل مایکروسافت دارید.
- استفاده از این ابزار برای کاربران ایرانی کاملاً رایگان و آزاد است.
ابزار شماره 10 – ابزار Keyword.io (رایگان – پولی)
یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار سایت معروف Keyword.io است. در همین ابتدا باید اشاره کنیم که keyword.io جزء ابزارهای رایگان برای بهبود سئوی سایتها است. این سایت اطلاعات خود را از طریق دادههای اشخاص ثالث در سطح اینترنت جمعآوری میکند. در نتیجه این سایت در خصوص اطلاعات جمع شده مسئولیتی ندارد.
همچنین اطلاعات ارائه شده توسط مجموعههای Google، Youtube، Amazon، Wikipedia، Bing، Alibaba، Play Store، Fiverr، Pond5، Fotolia، Yandex و Ebay و غیره به خود این شرکتها مربوط است و این شرکتها به هیچوجه با keyword.io مرتبط نیستند.
نکات مهم در هنگام استفاده از این ابزار
این سایت به عنوان ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار، هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی ارائه میشود و برای کاربران ایرانی دارای محدودیت نیست. در خود سایت هم در خصوص استفاده پولی و رایگان از ابزارهای ارائه شده اطلاعات کاملی ارائه شده است:
-
استفاده از ابزار رایگان
جستجوگرهای کلمه کلیدی و اصطلاحات مرتبط با آن به صورت رایگان ارائه میشوند. از کلمات کلیدی پیشنهاد شده توسط سرویس به طور منطقی باید استفاده شود، keyword.io هیچ گونه مسئولیتی در قبال استفاده نادرست از کلمات کلیدی را بر عهده نمیگیرد. برخی از عباراتی که نشان داده میشوند ممکن است علائم تجاری ثبتشده یا مشابه باشند! برای کاربران رایگان محدودیتهایی وجود دارد و شما بیش از یک تعداد خاص کلمه کلیدی را نمیتوانید مشاهده کنید.
-
استفاده از ابزارهای پولی
تمامی بخشها برای کاربران پولی قابل دسترس است و هیچ محدودیتی برای این کاربران وجود ندارد. پرداخت توسط stripe.com و paddle.com انجام میشود، بنابراین اطلاعات و دادههای کارت اعتباری کاربران به هیچ عنوان در سرورهای این مجموعه ثبت و یا ذخیره نمیشود.
ابزار شماره 11 – ابزار Seobility (رایگان -پولی)
یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار این سایت است. برای استفاده از این سایت باید در آن ثبت نام کنید. ثبت نام در این سایت رایگان است اما برخی پلن ها به صورت پولی به کاربران ارائه میشود. برای خرید این پلن ها باید از کارتهای ویزا و یا مستر کارت استفاده کنید. مقر اصلی این سایت در کشور آلمان است و به همین دلیل شامل محدودیت برای کاربران ایرانی نمیشود. از این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی و استفاده شده توسط کاربران میتوانید استفاده کنید.
نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار Seobility
- ثبت نام در این سایت رایگان است ولی برای استفاده از حالتهای پیشرفته باید حق اشتراک ماهانه را پرداخت کنید.
- این سایت محدودیتی برای استفاده از کاربران ایرانی ندارد و ایران را تحریم نکرده است.
- دسترسی به این سایت آزاد بوده و محدودیتی شامل حال کاربران ایرانی نمیشود.
ابزار شماره 12- ابزار KWFinder (10 روز رایگان – پولی)
یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز یک سئو کار استفاده از سایت KWFinder برای شناسایی کلمات جستجو شده پرکاربرد است. این سایت بهخوبی در پنل کاربری خود کلمات و مقدار استفاده آنها را نشان میدهد. نکته قابلتوجه در خصوص این سایت این است که حالتهای مختلف کلمات را نشان میدهد. در نتیجه حتی اگر بین کلمات فاصله Space قرار داده شده و در جستجوها از آن استفاده شده است را به شما نشان میدهد.
نکات مهم در هنگام استفاده از ابزار KWFinder
- این ابزار به صورت یک وبسایت است و برای استفاده از آن باید ثبت نام کنید.
- این سایت کاربران ایرانی را تحریم نکرده است.
- دسترس به این سایت شامل محدودیتها نمیشود.
- بعد از ثبت نام، امکانات این سایت برای 10 روز رایگان در اختیار شما قرار میگیرد و بعد از آن برای استفاده از امکانات سایت باید حق اشتراک ماهانه یا سالانه را پرداخت کنید.
معرفی حسین براتی
حسین براتی به عنوان تولیدکننده محتوای سئو شده در دنیای دیجیتال شناخته میشود. سایتهای زیادی هستند که از محتوای تولید شده برای بهبود رتبه و سئو سایت خود استفاده میکنند. دانش بالا در زمینه کامپیوتر و اینترنت و همچنین تحصیلات آکادمیک در این حوزه، باعث شده که شرکتها و مجموعههای زیادی با حسین براتی همکاری داشته باشند. آشنایی به اصول مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی یکی از خصوصیات بارز ایشان است.
حسین براتی به عنوان یکی از پرکارترین وبلاگ نویسان در ایران شناخته میشود که روزانه چند هزار کلمه محتوای سئو شده تولید کرده و در اختیار کسبوکارهای مختلف قرار میدهد. تولید محتوای سئو شده به دو زبان فارسی و انگلیسی از ویژگیهای مهم پروژههای انجام شده توسط ایشان است.
سئوکار اراک
حسین براتی با در اختیار داشتن یک تیم تحریریه مناسب قادر است در مدتزمان کوتاهی به راحتی محتوای سئو شده و مناسب را برای کسبوکارهای مختلف تولید کند. ایجاد یک فضای رقابتی باز و تولید محتوا در زمینههای مختلف از ویژگیهای این تیم تحریریه است. ایشان در کنار تولید محتوای سئو شده برای کسبوکارهای مختلف، در زمینه مشاوره کسبوکار، مشاوره طراحی سایت، مشاوره بهبود شغلی، مشاوره دیجیتال مارکتینگ، مشاوره شبکههای اجتماعی و مشاوره برند سازی نیز فعالیت میکند. کسبوکارهای بزرگ و کوچک متعددی در این سالها از خدمات مشاورهای ایشان برای بهبود کسبوکار و توسعه برند خود استفاده کردهاند.