آرشیو اردیبهشت ماه 1403

در این سایت محتوای سئو شده در اختیار کاربران قرار می گیرد

انواع پنیر – معرفی 15 پنیر در بامو مارکت

۸ بازديد ۰ نظر

انواع پنیر در فروشگاه بامو مارکت باعث می شود که خریداران به راحتی بتوانند در بین طعم ها و مدل های مختلف انتخاب گسترده ای داشته باشند.

انواع پنیر – معرفی 15 پنیر در بامو مارکت

انواع پنیر در هنگام خرید در فروشگاه ممکن است سوالات گسترده ای را برای شما به وجود بیاورد و از خود بپرسید اینها چه هستند؟ و چه طعمی دارند؟ اگر در پی حل این مسئله و ارضای کنجکاوی خود در هنگام مواجه با پنیرهای مختلف هستید پیشنهاد می کنم حتما در ادامه با من همراه باشید.

لبنیات از گذشته عضو ثابت سبد غذایی مردم جهان بوده است که در این بین پنیر جایگاه ویژه خود را داشته و دارد. در سراسر دنیا انواع و اقسام پنیرهای مختلف با توجه به سلیقه و خواست مردم آن ناحیه درست می شده که امروزه با توجه به گسترش ارتباطات به نقاط گوناگون دیگر هم انتقال پیدا کرده است. امروزه ما با حجم زیادی از انواع پنیرهای مختلف روبرو هستیم که بومی منطقه و حتی کشور خودمان نیست و از مناطق جغرافیایی دیگر آمده است. برای آشنایی با انواع آن ها ابتدا باید نوع تقسیم بندی انواع پنیرها را بدانیم.


پنیر چیست؟

پنیر یک غذای مغذی است که از انعقاد شیر تشکیل می شود. در واقع در صورت عدم استفاده سریع از شیر، شیر به پنیر تبدیل می شود. در این مواقع، شیر ترش می کند، کشک اسیدی تشکیل می دهد که آب پنیر را آزاد می کند و مایعی آبکی حاوی ترکیبات محلول و نیمه جامد یا پنیر تازه ایجاد می کند.

البته در تهیه انواع پنیرها فرایندهای دیگری هم به کار برده می شود تا پنیر، قابل خوردن باشد. شیر گاوها و احتمالا شیر حیوانات دیگر، در حدود ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد برای تهیه پنیر استفاده می شد. یونانیان و رومی های باستان پنیر را می شناختند و برای آن ارزش قائل بودند. گاهی شیر گاو، گوسفند، بز یا حتی گاومیش برای تهیه پنیر استفاده می شود. عناصر مختلفی وارد شیر می شود که باعث جامد شدن شیر و جدا شدن آن به پنیر و آب پنیر می شود.


ملاک


ملاک تقسیم انواع پنیرها چیست؟

به طور رایج در جهان انواع پنیرها با توجه به دو معیار تقسیم بندی می شوند: میزان رطوبت و مقدار خشکی بافت، با توجه به میزان رطوبت ۴ نوع پنیر وجود دارد:

۱۳ تا ۳۴ درصد رطوبت: این پنیرها رطوبت کمی دارند مانند پنیر پارمزان

۳۴ تا ۴۵ درصد: این پنیرها رطوبت نسبتا متوسطی دارند؛ مانند پنیر چدار، فتا، گودا و لیقوان

۴۵ تا ۵۵ درصد: این پنیرها رطوبت به نسبت بالایی دارند؛ مانند پنیر موزارلا، پیتزا و پنیرهای محلی

۸۰ تا ۸۵ درصد: این پنیرها رطوبت خیلی بالایی دارند؛ مانند پنیر خامه ای

دسته بندی دیگر مربوط به مقدار خشکی و بافت پنیرها می شود که با توجه به این معیار ۴ دسته پنیر دیگر خواهیم داشت:

  1. خشک: این گروه از پنیرها بافت کاملا خشک و سفتی دارند و هنگام قرارگیری در معرض حرارت سریع برشته و پخته می شوند. به همین علت معمولا در مراحل پایانی طبخ غذا اضافه می شوند. معروف ترین پنیر این گروه پنیر پارمزان می باشد.
  2. نیمه خشک: این پنیرها بافت متوسطی دارند و زیاد خشک یا زیاد نرم نیستند. بسیاری از انواع پنیرها در این دسته قرار می گیرند. از جمله چدار، فتا.
  3. نرم: بافت نرم این پنیرها سبب می شود که در انواع غذاها مورد استفاده قرار گیرند. موزارلا یکی از انواع پنیرهای این گروه است.
  4. خیلی نرم: پنیرهای این گروه با بافت بسیار نرم خود در انواع دسرها و کیک ها کاربرد دارند؛ مانند ماسکارپونه و پنیر خامه ای.

معرفی انواع پنیر در فروشگاه بامو مارکت

در ادامه 15 نوع پنیر پر فروش در فروشگاه بامو مارکت را به شما معرفی می کنیم.

پنیر لاکتیکی

یکی از انواع پنیر، پنیر لاکتیکی است. پنیر لاکتیکی از فرآورده های تخمیری شیر محسوب می شود که در تهیه آن با افزودن باکتری های لاکتیکی و آنزیم های خاص پنیر به شیر پاستوریزه استاندارد موجب می گردد تا شیر مُنعقد شده و لخته پنیر تازه تشکیل شود. از آنجایی که پروتئین های محلول در شیر (لاکتالبومین و لاکتوگلوبولین) در حین فرآیند تولید پنیر در مخلوط آب نمک و آب پنیر بخش از ارزش غذایی آب پنیر به آن برمی گردد.

این پنیر علاوه بر سایر پنیرها غنی از پروتئین، کلسیم و فسفر می باشد علاوه بر آن به دلیل استفاده از باکتری های لاکتیکی جهت تخمیر شیر حاوی ویتامین های A و املاح معدنی با ارزش نیز است. در تهیه و تولید این مدل پنیر بعد از لخته شدن آن را داخل آب پنیر یا آب نمک قرار داده و به صورت تازه آن را میل می کنند. یکی از دلایل تازه مصرف کردن این پنیر این است که سرعت بالای فرآوری آن مواد مغذی را به خوبی حفظ کرده و اجازه خروج از پنیر را نمی دهد.

پنیر

نکته مهم:

یکی از مهمترین پیش غذایی که با پنیر لاکتیکی تهیه و آماده می شود سالاد است که در آن پنیر لاکتیکی به عنوان پنیر سالادی مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا پنیر لاکتیکی همان پنیر پروبیوتیک است؟

اگر تا به حال تصور می کردید که پنیر پروبیوتیک همان پنیر لاکتیکی است باید بگویم که کاملا در اشتباه هستید، این دو پنیر یکی نیستند اما بسیار به هم شباهت دارند و تفاوت میان آن ها بسیار ناچیز است. در پنیر لاکتیکی، لاکتوز به اسید لاکتیک تبدیل می شود و در پنیر پروبیوتیک، محصولات حاصل از باکتری های اسید لاکتیک پروبیوتیک تولید شده و بر روی دستگاه گوارش تاثیر بسیاری جدی دارند و برای آن مفید هستند. برای همینّ، همانطور که گفته شد پنیر لاکتیکی برای معده نیز بسیار مفید است.

خواص و مضرات پنیر لاکتیکی

پنیر لاکتیکی حاوی بالاترین میزان پروتئین در بین فرآورده های لبنی است.
پنیر لاکتیکی حاوی نوعی پروتئین است که اثرات مثبتی روی استخوان ها و بافت مفاصل دارد و سهم زیادی در درمان بیماری های تحلیل برنده سیستم ماهیچه ای و اسکلتی دارد.
حاوی 12 درصد پروتئین می باشد، کیفیت پروتئین های این محصول کاملا حفظ شده است.
حاوی فسفر که در رشد و ترمیم بافت های بدن نقش دارد، همچنین حاوی ویتامین های محلول در آب B12- B1- B2 -B6 نیز می باشد.
حاوی ویتامین های محلول در چربی A D E.
حاوی کلسیم که در شکل گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها موثر است.
استفاده از بهترین ماده اولیه (شیر تازه و مرغوب گاو).
به دلیل استفاده از باکتری های لاکتیکی حین فرایند تولید، حاوی ویتامین های A و املاح معدنی با ارزش می باشد.
پنیر لاکتیکی برای معده نیز مفید است. چرا که با توجه به بافت پنیر و مواد سازنده آن، هضم این پنیر برای معده راحت تر است.

پنیر روستایی

یکی از انواع پنیر، پنیر روستایی است. این پنیر، پدربزرگ همه پنیرهای ایرانی است و به روش سنتی تهیه می شود و بیشتر عشایر، روستاییان و برخی افراد مقیم شهر، طرفداران پروپاقرص آن هستند. بیشتر این پنیرها به شکل چانه خمیر، قالب گیری می شود و به دلیل آن که آن را در پارچه می پیچند تا آب گیری شود، بافتی لاستیکی دارد و تار و پود پارچه روی آن نمایان است.

پنیر روستایی یا همان پنیر محلی طعم ملایمی دارد و در مقایسه با سایر پنیرها آب پنیر در بافت آن بیشتر دیده می شود، به همین دلیل غنی از ویتامین های محلول مانند B و C است. این پنیر به دلیل آن که از شیر کامل دام تهیه می شود، بسیار پرچرب است و ذائقه برخی بخصوص نسل جوان، طعم و بوی آن را نمی پسندد. پنیر روستایی اگر با اسید تهیه شود مقدار زیادی از کلسیم آن کم می شود.

پنیر

نکته مهم:

این پنیر لاکتوز بالایی دارد و برای افرادی که معده آنها تحمل هضم لاکتوز را ندارد مناسب نیست. انواع پنیرهای محلی را بلافاصله پس از تولید طی سه تا چهار روز باید مصرف کرد، چراکه در مقایسه با انواع پنیرهای صنعتی مواد نگهدارنده ندارد و مستعد فساد و کپک زدگی است.

نکات مهم در نگهداری پنیر روستایی

دمای مناسب برای نگهداری پنیرهای معمولی، 2 تا 5 درجه سانتی گراد است؛ پس به یخچال اعتماد کنید و حواستان باشد ظرف پنیر را به دیواره آن نچسبانید.
برای نگهداری بهتر پنیر، بعد از تهیه آب نمک و خنک کردن آن، پنیر را در این محلول نمک در یخچال نگه دارید. برای آنکه بعدا شور نشود، بیش از 10 درصد حجم آب، از نمک استفاده نکنید.
برای خیلی ها پنیرهای محلی وسوسه انگیز هستند. بوی این نوع پنیرها، یکراست آدم را به دشت و صحرا و ولایت پدری می برد؛ اما دقت کنید این پنیرها را از هر کس و هر جایی نخرید. پنیر محلی هرچه مانده تر باشد، هم جا سفید ده تر است، هم خطر بیماری هایی مانند تب مالت در آن کمتر است.
توی یخچال پنیر را در همسایگی مواد غذایی که زیادی از خودشان بو و رایحه پراکنده می کنند، نگذارید. پنیرها مثل یک بوگیر خوب، به راحتی بو را جذب کرده و تغییر می دهند. خب، طبیعی است که پنیری که دیگر بوی پنیر بدهد یا فاسد شده باشد، به دل آدم نمی چسبد.

پنیر لیقوان

یکی از انواع پنیر، پنیر لیقوان است این پنیرها در روستای لیقوان واقع در دامنه شمالی سهند از توابع شهر تبریز تهیه می شود. تخمین زده می شود بیش از ۲۰۰ تولید کنندهٔ پنیر و ۶۵۰۰۰ گوسفند که اغلب از نوع قیزیل هستند در این روستا و روستاهای مجاور وجود داشته باشند. هوای پاک و گونه های گیاهی بی همتای منطقه علاوه بر نحوه بهداشتی شیردوشی استفاده شده در این روستا و تحویل شیر تازه به تولیدکنندگان پنیر منجر به تولید شیر و پنیر باکیفیت می شود. این نوع پنیر ترد بوده، طعمی شور و ترش دارد و دارای سوراخ های بخصوصی در اندازه نخود است و از شیر تازه گوسفند تهیه می شود.

از نظر ارزش غذایی با سایر پنیرها برابر است. معمولا برای تهیه آن از مایه ای باکتریایی استفاده می شود که تا حدودی پروبیوتیک بوده و برای آنهایی که دستگاه گوارش و سیستم ایمنی ضعیفی دارند مفید است. پنیر لیقوان اصیل، چربی اشباع و کلسترول بالایی دارد و برای افرادی که از بیماری های قلبی ـ عروقی، چربی خون بالا و چاقی رنج می برند، مناسب نیست. مشکل دیگر این پنیر نمک زیاد آن است.

این پنیر پس از تولید چند ماه در آب نمک غلیظ نگهداری می شود تا باکتری های مولد طعم و بو در آن فعال شود و میزان میکروب های آن به صفر برسد و بهتر آب گیری شود بنابراین افرادی که دچار پرفشاری خون هستند از مصرف آن بپرهیزند. لیقوان به دلیل پروتئین با کیفیت که دارد با پروتئین گوشت برابری می کند و میزان ویتامین های محلول در چربی آن مانند A، E و D بالاست.


پنیر


انواع پنیر لیقوان

پنیر لیقوان اعلا (پنیر سوپر لیقوان)

پنیر لیقوان اعلا پنیری حاصل شده از شیر خالص گوسفندی تولید شده در چراگاه های خودرو و گیاهان وحشی کوهستان سهند لیقوان است، آب مورد استفاده جهت تولید این پنیر از چشمه های سرشار و معدنی لیقوان و بدون کمترین آهک و نمک ها و رسوب ها است. شیر تازه دوشیده شده از دام در کمتر از یک ساعت تحویل واحدهای تولیدی می شود و روند تبدیل و تولید پنیر لیقوان استارت می خورد. این نوع پنیر طعمی بسیار ترد و خوشمزه دارد، هنگام برش دادن خرد نمی شود و دارای حباب های انگشت شمار بخصوصی در اندازه های عدس در داخل پنیر است.

پنیر لیقوان معمولی

پنیر لیقوان معمولی نوع خاصی از پنیر لیقوان هست که از شیر گوسفندی مناطق و روستاهای حومه تبریز و سایر شهرهای آذربایجان تهیه می شود. این نوع شیر گاهی جهت برخورداری از آب معدنی و شرایط آب و هوایی دره لیقوان جهت تبدیل به پنیر، به لیقوان منتقل می شود. هرچند کیفیت شیر نسبتاً خوب است ولی به دلیل وجود فاصله مکانی چند ساعته مابین دام و کارگاه، مدت زمانی طول می کشد تا شیر به واحد تولیدی برسد و فرایند تبدیل شیر به پنیر لیقوان آغاز گردد. همین اختلاف زمان و کیفیت شیر، سبب افت کیفیت محصول نهایی می شود و پنیر تولید شده را از پنیر سوپر لیقوان متمایز می کند.

پنیر سُومی

این نوع از پنیر که گاهی از شیر گاو یا شیر مخلوط گاو و گوسفند تولید می شود دارای رنگ متمایل به زرد، کیفیت پایین، نرم و سفت بودن نامتعادل و دارای حباب های بسیار ریز و اسفنجی شکل است.

پنیر پروسس

یکی از انواع پنیر، پنیر پروسس است. پنیر پروسس نوعی پنیر است که از مخلوط کردن و ذوب کردن انواع پنیر و یکنواخت کردن آنها با نمک های گوناگون به دست می آید. پنیرهای پروسس، علاوه بر روند پاستوریزاسیون، باز هم حرارت می بینند. پنیر پروسس (Processed cheese) به معنی پنیر پرورده است. این پنیر دارای بافت نرمی است و اغلب به شکل ورقه ای برای انواع غذاها استفاده می شود. برای مثال از این پنیر در ساندویچ، پیتزا و لازانیا استفاده می شود.

پنیر پروسس از امولسیون و رنگ های غذایی و سایر مواد جایگزین تشکیل شده است که ممکن است برای بدن شما مضر باشند. از طرف دیگر پنیر طبیعی خالص ترین شکل شیر فرآوری شده است و ممکن است برای بدن مضر نباشد زیرا برای تازه نگه داشتن آن هیچ ماده شیمیایی و نگهدارنده ای استفاده نشده است.

تنوع پنیر پروسس بیشتر از پنیر طبیعی است. از طرف دیگر در پنیر طبیعی مقدار زیادی نمک و مواد نگهدارنده است تا آن را تازه نگه دارد. توصیه می شود که هر دو پروسس و طبیعی را در حد مجاز مصرف کنید؛ زیرا مصرف بیش از حد هر دو نوع پنیر مضر است. پنیر فرآوری شده معمولاً در فست فودها مصرف می شود؛ بنابراین مراقبت مقدار فست فودهایی که می خورید، باشید.

پنیر


تفاوت پنیر پروسس با پنیر طبیعی چیست؟

برای تولید پنیر طبیعی از موادی استفاده می شود که ترکیبات ساده و طبیعی دارند و شامل شیر با کیفیت بالا، نمک، آنزیم ها و رنگ های طبیعی هستند. تفاوت عمده بین پنیر پروسس و طبیعی این است که هنگام تولید پنیرهای طبیعی، آب پنیر (قسمت مایع شیر) از آن ها خارج می شود، در حالی که در پنیر فرآوری شده این عملیات انجام نمی شود. علاوه بر این پنیر فرآوری شده در مقایسه با پنیر طبیعی ماندگاری بیشتری دارد؛ اما پنیر پروسس یا فرآوری شده اساساً از پنیر طبیعی تهیه می شود. با این حال، در میزان عطر و طعم متفاوت است.

این نوع پنیر محصولی است که از پنیر، امولسیفایرها (مایعات غیر محلول در آب)، سیترات سدیم، فسفات کلسیم، اسید سوربیک (به عنوان نگهدارنده)، آنزیم ها، کشت دهنده پنیر، ویتامین D3، چربی شیر، نمک اضافی، روغن های گیاهی اشباع شده، آب پنیر و افزودنی های خوراکی مصنوعی تولید شده است.

کاربرد پنیر پروسس

پنیر پروسس به صورت خام تازه یا در میان وعده ها مصرف می شود. معمولاً برای تهیه ساندویچ ها، برگرها، چیزه ها و همچنین به عنوان مکمل یکی از مهمترین مواد در سبد خرید برخی افراد قرار دارد.

پنیر پروسس به عنوان مواد پخت در برخی غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، می تواند به عنوان تزئین بر روی پیتزاها یا تهیه سس ها و غذاهای پسته ای مورد استفاده قرار گیرد.

پنیر پروسس در طی پخت و پز می تواند ذوب شود و مواد مزه دهنده و طعم دهنده در غذاها شود. از جمله مصارف معمول می توان به تهیه سوفله ها، غذاهای پسته ای و خورش ها اشاره کرد.

پنیر سفید

یکی از انواع پنیر، پنیر سفید است. پنیر سفید یک پنیر یونانی است که به طور سنتی با شیر گوسفند، گاو و بز تهیه می شود، سفید چندین قرن است که مورد مصرف قرار گرفته و تقریبا در تمام وعده های غذایی یونانیان این پنیر وجود دارد. پنیر سفید به نسبت پنیر چدار و پارمزان چربی و کالری کمتری دارد و قرارگیری این پنیر در آب نمک باعث میشود تا سدیم این پنیر بالا رفته و باید دقت داشته باشید از مصرف همزمان این پنیر و نمک در وعده غذایی به شدت خودداری نمایید.

پنیر

پنیر سفید منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. با این حال، سفید نسبت به بسیاری از پنیرهای دیگر چربی کمتری دارد و به عنوان یک گزینه معقول در نظر گرفته می شود.

ارزش غذایی پنیر سفید

ارزش غذایی پنیر سفید ایرانی 800 گرم شامل موارد زیر است:

  • انرژی: 54 کیلوکالری
  • قند: 0.01 گرم
  • چربی: 3.96 گرم
  • نمک: 0.69 گرم
  • اسیدهای چرب ترانس: 0.14 گرم

شاید جالب باشد بدانید که پنیر سفید انواع مختلفی دارد که شامل: پنیر بلغاری، پنیر سفید ایتالیایی، پنیر سفید دانمارکی و پنیر سفید فرانسوی و غیره است. پنیر فتا یا همان پنیر سفید معمولاً بر روی غذاها ذوب نمی شود و تنها کمی نرم خواهد شد.

پنیر خامه ای

یکی از انواع پنیر، پنیر خامه ای است. پنیر خامه ای فراورده ای است که از مخلوط کردن خامه با شیر بدون افزودن حرارت به دست می آید و معمولاً از تثبیت کننده هایی (افزودنی غذایی) همچون کاراگینان و صمغ لوبیا در روند تولید و فرآوری آن استفاده می شود. سازمان غذا و دارو (آمریکا) پنیر خامه ای را حاوی حداقل ۳۳٪ چربی شیر (رده نیم چرب تا پرچرب)، ۵۵٪ رطوبت (آب) و مقیاس حدود ۴/۴ تا ۴/۹ پی اچ طبقه بندی کرده است. در روند تولید و به منظور عدم تغییر در بافت و طعم اینگونه پنیرها، با اضافه کردن افزودنی غذایی همچون گوارگام کاراگینان و صمغ لوبیا، عمر انباری آنها را افزایش می دهند.

پنیر

نگهداری آن باید در درجه حرارت زیر ۱۰ درجه باشد. طعم آن کمی ترش بوده و مانند کره نرم و قابل گسترده شدن است. همراه با نان، انگور یا در داخل کیک پنیر خورده می شود. همچنین بر روی سالاد همراه با سالمون دودی و داخل پوره سیب زمینی نیز بکار می رود.

ترکیب مواد آن ۵۵ درصد آب، ۳۳ درصد چربی، ۱۰ درصد پروتئین و ۰٫۸ تا ۱٫۲ درصد نمک است. این نوع پنیر برای اولین بار در سال ۱۸۷۲ میلادی در آمریکا تولید شده است. پنیر فیلادلفیا یکی از شناخته شدن انواع پنیر خامه ای در جهان است.

پنیر فله ای

یکی از انواع پنیر، پنیر فله ای سفید است. پنیر فله ای از محبوب ترین محصولات لبنی موجود در بازار بوده که با توجه به کیفیت و تازگی آن قیمت گذاری می شود. همانطور که میدانید انواع محصولات لبنی و دامی بسیار پرطرفدار بوده و به خاطر خواصی که دارد در سبد غذایی تمامی خانواده ها یافت می شود. پنیر سفید فله ای یکی از انواع محصولات خوش طعم و با کیفیتی است که توانسته جای خود در دل سفره ی ایرانیان باز کند.

پنیر

ما از پنیر سفید به عنوان یک صبحانه مغذی و یک میان وعده ی خوشمزه استفاده می کنیم و معمولا آن را با انواع خشکبار مثل گردو، کشمش یا بادام سرو کرده و از طعم و خواص آن لذت می بریم. این محصول از فرآورده های شیر بوده و خواص بسیار زیادی دارد همچنین استفاده از آن تا حد مطلوبی کارکرد مغز را افزایش می دهد؛ زیرا منبع غنی فسفر و ویتامین E می باشد. طعم این محصول بر اساس شرکت های تولید کننده ی آن متفاوت بوده اما به طور مجموع کمی پر نمک حساب می شود.

پنیر لبنه

یکی از انواع پنیر، پنیر لبنه است. پنیر لبنه پنیری نرم و لطیفی که از ماست چکیده تهیه می شود و با لب و دهانتان بازی می کند! اما پنیر لبنه چیست و از کجا آمده است؟ داستان به کشورهای خاورمیانه و حاشیه مدیترانه بازمی گردد. دقیقا نمی توان زمان دقیقی مشخص کرد، اما هزاران سال است که این پنیر جذاب استفاده می شود و اکنون مردم سراسر دنیا از آن استفاده می کنند.

بادیه نشینان، این پنیر را خشک می کردند و به عنوان توشه راه، آن را می خوردند؛ اما امروزه این پنیر علاوه بر این که به عنوان صبحانه یا عصرانه مصرف می شود، در تهیه انواع غذاهای خاورمیانه ای به کار گرفته می شود.

پنیر لبنه بافت نرم و لطیفی دارد و در ظاهر شبیه پنیر خامه ای ست؛ اما از ماست چکیده تهیه می شود، چربی و کالری بسیار کمتری دارد.

پنیر

فواید پنیر لبنه

از آن جایی که پنیر لبنه از ماست چکیده تهیه می شود و خامه در آن به کار نمی رود، میزان کالری کمتری در مقایسه با پنیرهایی چون پنیر خامه ای و ماسکارپونه دارد؛ یعنی در هر ۱۰۰ گرم از آن، چیزی حدود ۵۹ کالری وجود دارد؛ در حالی که در همین مقدار از پنیر خامه ای، ۳۴۲ کالری وجود دارد.

پنیر بلغاری

یکی از انواع پنیر، پنیر بلغاری است. پنیر بلغاری برای اولین بار در کشور بلغارستان تولید و تکنولوژی تولید آن از این کشور به ایران وارد شده است. یکی از کشورهایی که در تولید پنیر پیشرو بوده و هست بلغارستان می باشد و انواع پنیر با تنوع بسیار در این کشور تولید می شود که از بهترین آنها می توان پنیر سفید را که از شیر گاو و یا گوسفند تهیه می شود مثال زد.

پنیر بلغاری، به نوعی پنیر آب نمکی می باشد که در دسته پنیرهای نرم قرار می گیرد. پنیر بلغاری فرآیند رسیدن خود را در آب نمک طی می کند و به همین دلیل قابلیت نگهداری برای مدت طولانی را دارد.

پنیر بلغاری به دلیل تغییر نکردن رایحه خوب و عطر و طعم خاص خود می تواند هرگونه مواد شیمیایی نگهدارنده ای را بپذیرد. پنیر بلغاری در آب نمک فرایند تولید را طی می کند و این امر به آن قابلیت طولانی مدتی برای نگهداری البته در فضای مناسب را خواهد داد میزان کالری موجود در این نوع پنیر به ازای هر ۱۰۰ گرم ۳۶۰ کیلو کالری انرژی می باشد و میزان پیاده روی برای سوزاندن انرژی آن حدود ۲ ساعت می باشد.

پنیر

فواید پنیر بلغاری چیست؟

پنیر بلغاری کاربردهای زیادی در آشپزی دارد - از تهیه سالاد گرفته تا افزودن به غذا و شیرینی. استفاده از این پنیر به عنوان پنیر صبحانه می تواند یک پیشنهاد خوشمزه و جذاب باشد. یکی از این غذاهای جذاب پنیر سرخ شده بلغاری است. این پنیر را در آرد، تخم مرغ و آرد سوخاری آغشته می کنند و در نهایت در روغن سرخ می کنند.

پنیر دوشه

یکی از انواع پنیر، پنیر دوشه است. پنیر دوشه، بدون آبگیری و با روش افزایش ماده خشک تولید می شود در نتیجه تمامی پروتئین های موجود در شیر (پروتئین های محلول در آب پنیر یا whey و پروتئین های کازئینی) در این پنیر بوده و ارزش تغذیه ای آن را می افزاید. این پنیر بسیار مناسب صبحانه و میان وعده می باشد.

پنیر

ترکیبات پنیر دوشه:

شیر پاستوریزه، خامه پاستوریزه، پودر پروتئین شیر، استارتر، آنزیم، نمک تصفیه شده خوراکی

روش مصرف و ماندگاری پنیر دوشه

در مدت ماندگاری 60 روز، لطفا تا زمان مصرف در دمای 4-8 درجه سانتیگراد در یخچال نگهداری گردد. پنیرهای 750 گرمی مدت ماندگاری 45 روز را دارند.

پنیر بف

یکی از انواع پنیر، پنیر بف است. پنیر بف یکی از محصولات جدید در زمینه تولید انواع پنیر است. این محصول حاوی ۱۲% پروتئین است که می تواند نقش موثری در ایجاد بافت های عضلانی و اعمال حیاتی بدن داشته باشد. کیفیت پروتئین های موجود در پنیر بف به دلیل استفاده از تکنولوژی UF و جلوگیری از هدر رفتن پروتئین ها، کاملا حفظ شده است. این پنیر مناسب جهت افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز (Lactose Intolerance) دارند.

پنیر

ویژگی ها:

بافت نرم و مالشی و در عین حال برش پذیر
بسته بندی منحصر بفرد و حفظ تازگی محصول تا آخرین روز مصرف
این محصول حاوی ۱۲% پروتئین است که می تواند نقش موثری در ایجاد بافت های عضلانی و اعمال حیاتی بدن داشته باشد.
کیفیت پروتئین های موجود در پنیر بف به دلیل استفاده از تکنولوژی UF و جلوگیری از هدر رفتن پروتئین ها، کاملا حفظ شده است.
مناسب جهت افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز (Lactose Intolerance) دارند.

زمان مناسب مصرف:

پنیر بف می تواند در هر موقع از شبانه روز به عنوان صبحانه، میان وعده و شام مصرف شود.

میزان مصرف پنیر بف:

مصرف روزانه ۲ تا ۴ واحد برای همه افراد توصیه شده است.

تهیه شده به روش فراپالایش (اولترافیلتراسیون)، پاستوریزه و هموژنیزه
ترکیبات: شیر پاستوریزه، نمک، مایه پنیر، استارتر

مقادیر تغذیه ای در ۱۰۰ گرم:

  • انرژی: ۱۲۰ کیلوکالری
  • چربی: ۶/۵ گرم
  • نمک: ۲ گرم
  • پروتئین: ۱۳ گرم

پنیر ماسکارپونه

یکی از انواع پنیر، پنیر ماسکارپونه است. ماسکارپونه پنیری سفیدرنگ، غلیظ و خامه ای است که ریشه های آن به کشور ایتالیا بازمی گردد. از آن جایی که این پنیر مقادیر بسیار زیادی چربی دارد، می توانید منتظر بافتی نرم و کره مانند باشید که به آسانی روی نان پخش می شود.

علی رغم تمام شباهت هایش به پنیر خامه ای آمریکایی، ماسکارپونه پنیری واقعا منحصر به فرد است. برای مثال خبری از طعم ترش پنیر خامه ای فیلادلفیا نیست. از سوی دیگر، این پنیر به صورت همزمان مزه هایی شیرین و اسیدی را زیر زبان می آورد. مقدار بالای چربی هم به این معناست که درست همان لحظه ای که ماسکارپونه را گاز می زنید، در دهان آب می شود.

معمولا از این نوع پنیر در تیرامیسو و سایر دسرهای ایتالیایی استفاده می کنند، اما ماسکارپونه کاربردهایی بسیار بیشتر از این دارد. برای مثال می توان آن را به غذاهای غیر شیرین مانند ریزوتو و کیک مرغ اضافه کنید. یا می توانید با آن مثل پنیر صبحانه رفتار کنید و ماسکارپونه را به نان تست یا نان بیگل بمالید.

پنیر

بهترین روش نگهداری پنیر ماسکارپونه چیست؟

ماسکارپونه را باید همیشه در یخچال نگهداری کرد، حتی اگر هنوز بسته بندی آن را باز نکرده باشید. ضمنا امکان فریز کردن این پنیر هم وجود دارد. پیشنهاد می کنیم پنیر را درون محفظه ای ضد هوا بگذارید و تا حداکثر ۴ ماه در فریزر نگه دارید.

فرق بین پنیر خامه ای و پنیر ماسکارپونه چیست؟

اگرچه این دو پنیر ظاهر و کاربردهایی مشابه دارند، پنیر خامه ای آمریکایی هم سخت تر از ماسکارپونه است و هم برای مدت بیشتری دوام می آورد. ماسکارپونه بافتی بسیار نرم دارد و به آسانی در دهان آب می شود. برای اینکه در کی بهتر از شرایط به دست بیاورید، پنیر خامه ای معمولا ۵۵ درصد چربی دارد و این رقم در ماسکارپونه به ۷۵ درصد می رسد.

دوام پنیر ماسکارپونه چقدر است؟

از لحظه ای که بسته بندی پنیر ماسکارپونه را باز می کنید، حدودا یک هفته برای استفاده از آن فرصت دارید.

چطور پنیر ماسکارپونه فاسد را تشخیص دهیم؟

تشخیص پنیر ماسکارپونه فاسد بسیار آسان است. کپک هایی روی سطح پنیر شکل می گیرند و بویی آزاردهنده از آن به مشام خواهد رسید. ماسکارپونه فاسد ضمنا سفت می شود و به رنگ زرد در می آید.

پنیر شهری

یکی از انواع پنیر، پنیر شهری است. پنیر شهری، نوعی از پنیر است که از گذشته در شیراز تهیه و تولید شده و شامل ترکیبات مغذی و مورد نیاز بدن است که به صورت کلی و عمده به فروش می رسد. پنیر شهری صباح از شیر تازه گاو تولید می شود و از چربی نسبتاٌ زیادی برخوردار است، از سوی دیگر این پنیر شباهت بسیار زیادی به پنیر موزارلا داشته و از لحاظ کاربرد نیز همانند پنیر موزارلا در تهیه انواع غذاها استفاده خواهد شد.

پنیر

جالب است بدانید که پنیر شهری را می توان پایه تمام پنیرها در نظر گرفت و از آن می توان انواع و اقسام پنیر با طعم و رایحه متفاوت را تولید کرد. این پنیر سرشار از کلسیم، فسفر، آهن و پروتئین است. با خوردن این پنیر به سلامت استخوان، قلب، بینایی در کنار حفظ سلامتی بدن اهمیت خواهید داد. برخلاف تصور عموم مردم خوردن پنیر بر عملکرد درست مغز و سلامتی روده کمک بسیاری خواهد کرد.

ارزش غذایی در هر 30 گرم پنیر شهری شامل:

  • انرژی: 95 کیلو کالری
  • چربی در ماده خشک: 40%
  • نمک: 2.5%
  • پروتئین: 11%

پنیر خیکی

یکی از انواع پنیر، پنیر خیکی است. این نوع پنیر بیشتر در نواحی شمالی ایران تولید می شود. پنیر خیکی از شیر گوسفند تازه بدست می آید و برای تولید آن نیاز به مدت زمان زیاد نگهداری شیر، در پوست یا همان خیک گوسفند است که تمام منفذ های آن بسته شده است تا پنیر عمل بیاید. این پنیر بسیار شور است و بعد از آماده شدن در همان خیک نگهداری و به فروش می رسد. البته می توانید این پنیر را در ظرف های شیشه ای یا پلاستیکی نگهداری کنید یا در کیسه های پلاستیکی در فریزر هم نگهداری کنید.

پنیر
نکته مهم:

پنیر خیکی (به دلیل شرایط نگهداری خاص) بهتر است که در همان نواحی شمال تهیه کنید. خرید از آن فروشگاه های متفرقه توصیه نمی شود و در فروشگاه بامو مارکت نیز این پنیر به فروش نمی رسد.

پنیر کوزه یا کوپه پنیری

یکی از انواع پنیر، پنیر پنیر کوزه یا کوپه پنیری است. پنیر کوزه یا کوپه پنیری یکی از انواع پنیر محلی در منطقه آذربایجان ایران به ویژه در بین عشایر این منطقه است. این نوع پنیر به دلیل داشتن عطر و طعم مطلوب و منحصر به فرد خود از محبوبیت بالایی در منطقه شمال غرب کشور برخوردار است.

عطر و رایحه پنیر کوزه در مقایسه با سایر پنیرهای رسیده بسیار قوی و تند بوده و شکل ظاهری آن نیز به صورت خرد شده و غیر قالبی است. در تهیه این نوع پنیر در روش سنتی، از شیر خام استفاده می شود که امکان انتقال بیماری هایی نظیر تب مالت وجود دارد.

اما در روش صنعتی، فرآیند تولید پنیر با استفاده از شیر پاستوریزه و در محیط های کاملا بهداشتی انجام می شود. برای تهیه پنیر کوزه به شکل سنتی، پنیر خرد شده مخصوص را در فصل تابستان همراه با نمک و به صورت فشرده در کوزه های سفالی زیر خاک قرار می دهند. پنیر کوزه ای در داخل کوزه و تا زمان رسیدن، در زیر خاک و در محیطی خنک نگهداری می شود.

پنیر

پس از طی شدن دوره رسیدن که عموماً پس از سپری شدن فصل پاییز و زمستان است، پنیر را از کوزه بـه داخل ظرف های دیگر انتقال داده و برای فروش عرضه می کنند.

نکته مهم

این نوع پنیر به دلیل نحوه تولید و اهمیت نگهداری آن در فروشگاه بامو مارکت عرضه می شود. برای تهیه آن بهتر است که به سراغ فروشگاه های معتبر در آذربایجان رفته و از آنها خریداری کنید.

خرید انواع پنیر به صورت اینترنتی

اکنون که با انواع پنیر آشنا شدید، به نظر شما کدام پنیر از سایر پنیرها بهتر است؟ پاسخ این سوال به طور کامل، شخصی است و با توجه به هدف و مزه ای که شما در نظر دارید، ممکن است یکی از پنیرها را برای مصرف خود بهتر بدانید.

فرقی ندارد شما کدام یک از این پنیرها را نیاز دارید و به دنبال چه طعمی هستید، برای خرید انواع پنیر می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید و لازم نیست از منزل خود خارج شوید. شما میتوانید به راحتی نسبت به خرید آنلاین از سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت اقدام نمایید.

سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت

سوپر مارکت آنلاین اراک که با نام بامو مارکت شناخته می شود یکی از بهترین و کاملترین سوپر مارکت های آنلاین در ایران است. شما میتوانید به راحتی نسبت به خرید انواع پنیر و مواد غذای از این سوپر مارکت اقدام نمایید.

فرقی نمی کند در کجای ایران هستید، سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت می تواند به راحتی محصول خریداری شده توسط شما را به محل زندگی شما ارسال کند. شما می توانید با مراجعه به صفحه ی هر محصول در سایت یا اپلیکیشن بامو مارکت، مشخصات و قیمت آن را بررسی کرده و عکس محصول را مشاهده نمایید و در صورت تمایل از این محصول خرید آنلاین انجام دهید.

سوپر مارکت آنلاین- 8 نکته برای فروش آنلاین بهتر در سال جدید

۸ بازديد ۰ نظر

سوپر مارکت آنلاین در سال های اخیر به شدت در بین کاربران محبوب شده است. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که هنوز به صورت سنتی در کسب و کار خود فعالیت میکنید این مقاله مخصوص به شماست.

سوپر مارکت آنلاین- 8 نکته برای فروش آنلاین بهتر در سال جدید

سوپر مارکت آنلاین در سال های به شدت مورد توجه قرار گرفته است. بعد از همه گیری کرونا کاربران و مشتریان به خوبی با فواید استفاده از خدمات ارائه در انواع سوپر مارکت های انلاین آشنا شدند. شرکت های بزرگ نیز خیلی سریع دست به کار شده و اقدام به راه اندازی سایت و اپلیکیشن های مخصوص خرید آنلاین زدند.

در این بین سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت نیز اقدام به طراحی سایت کرده و با استفاده از اپلیکیشن بامو مارکت در جهت افزایش و گسترش فعالیت های خود اقدام کرد. همین امر باعث شده است که امروزه بام و مارکت به عنوان یکی از 10 سوپر مارکت آنلاین ایران شناخته شود. در بین کاربران نیز بازدید های بالایی داشته باشد.

در این مقاله ما سعی کرده این که روشها و راهکارهای فروش بهتر در انواع فروشگاه های سوپرمارکت آنلاین را به شما آموزش دهیم. با استفاده از این آموزش ها شما نیز می توانید در این اقیانوس بی کران آنلاین قرار گرفته و مشتریان خود را افزایش دهید. هرچه افراد بیشتری از خدمات آنلاین استفاده کننده گسترده مشتریان و کاربران بیشتر خواهد شد. در این فرایند ما رقیب همدیگر نیستیم بلکه قرار است در کنار هم دانش کسب و کار آنلاین را افزایش داده و به افزایش کاربران آنلاین کمک کنیم.

پس برای سوار شدن بر موج تجارت الکترونیک در سال 1403 آماده شوید! همانطور که گفتیم در سال جدید مردم به خرید آنلاین ادامه می دهند، به همین دلیل کارآفرینان بیشتری به این فکر می کنند که چگونه یک مجموعه سوپر مارکت آنلاین را تاسیس و سپس آن را مدیریت کنند. راهنمای جامع ما در زیر 8 مرحله مهم برای راه اندازی یک تجارت الکترونیک و همچنین پیشنهادات برتر و هزینه های مرتبط را پوشش می دهد. همراه ما باشید.


چرا باید سوپر مارکت آنلاین خود را همین الان راه اندازی کنید؟

راه اندازی یک سوپر مارکت آنلاین در سال 1403 فرصتی عالی برای کارآفرینان نوپا، به ویژه کسانی که به دنبال مزایای خوداشتغالی هستند، می دهد. چشم انداز دیجیتال به طور چشمگیری تغییر کرده است، با ترکیب فناوری و رفتار مشتری برای ایجاد فضای مطلوب، تجارت آنلاین به راحتی گسترش پیدا کرده است.

یکی از دلایل قانع کننده برای رفتن به این ماجراجویی، محبوبیت فزاینده خرید آنلاین است. با تغییر جهانی به سمت تراکنش های دیجیتال و راحتی خرید محصولات و خدمات آنلاین، کارآفرینان ممکن است به بازار بزرگی دست یابند که به دنبال تجارب خرید کارآمد و در دسترس هستند.

چرا

علاوه بر این، پیشرفت های فناوری تجارت الکترونیک به صاحبان مشاغل ابزارها و پلتفرم های مختلفی را برای راه اندازی و گسترش شرکت های خود می دهد. زیرساخت های مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب وکار سوپر مارکت آنلاین با گزینه هایی از پلت فرم های تجاری قدرتمند گرفته تا سازندگان وب سایت کاربر پسند، به آسانی در دسترس و قیمت مناسب تر شده است.

بر اساس نظریه کارشناسان

سال 1403 به دلیل همگرایی سلایق مشتریان، پیشرفت های فناوری و تمایل به خوداشتغالی، سال خوبی برای راه اندازی تجارت الکترونیک مخصوص فروشگاه و سوپرمارکت آنلاین خواهد بود.


چگونه یک سوپر مارکت آنلاین را در 8 مرحله راه اندازی کنیم؟

در این جا ما به شما 8 نکته طلایی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود ارائه می دهیم. البته می توانید از این 8 نکته برای کسب و کار های مشابه نیز استفاده کنید. برخی از این موارد به صورت عمومی و برخی نیز به صورت اختصاصی برای کسب و کار خاص است. شما می توانید بر اساس نیاز خود برخی از این موارد را تغییر داده و حتی بهبود ببخشید!

1- جایگاه خود را شناسایی کنید.

انتخاب یک جایگاه در همان ابتدا، شانس موفقیت شما را افزایش می دهد؛ زیرا بازارهای تخصصی اغلب موانع ورود کمتری نسبت به سایر بازارها دارند. به عنوان مثال، اگر قرار است یک سوپر مارکت آنلاین را تاسیس کنید بهتر از آن است که یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ را تاسیس کنید. چرا که تنوع محصولات و گستردگی آنها باعث می شود که شما در همان ابتدا سردر گم شده و هزینه و وقت زیادی را صرف کنید و بازدهی خوبی نداشته باشید. همین امر باعث دلسرد شدن شما می شود. به صورت فازبندی عمل کنید. در ابتدا برای سوپر مارکت آنلاین اقدام کنید. بعد که مشتری و بازدید کننده خود را جذب کنید به سراغ دیگر بخش های فروشگاه رفته و آنها را به فروشگاه خود اضافه کنید.

2- انجام تجزیه و تحلیل بازار

فروشگاه سوپر مارکت شما به عنوان یک فروشگاه سوپر مارکت آنلاین وارد یک بازار موجود می شود، صرف نظر از اینکه در چه جایگاهی قرار دارد. با انجام تحقیقات عمیق در مورد آن، مطمئن شوید که نیازها، چشم اندازها و نقاط دردسر بازاری را که وارد آن میشوید، درک می کنید. این به شما امکان می دهد فوراً برنامه شرکت خود را اصلاح کنید. در نتیجه در هزینه های شما به شدت صرفه جویی می شود.
برای بهبود سئوی سایت خود می توانید از کلمات کلیدی مناسب برای پیدا کردن رقبای اصلی خود در حین استفاده از موتورهای جستجو استفاده کنید. این کار باعث میشود که رقبای خود را شناخته و دید بهتری نسبت به استراتژی سئوی خود داشته باشید. قرار نیست از همان ابتدا به جنگ غول ها بروید! مرحله به مرحله جلو بروید تا غول آخر!

3- یک طرح تجاری ایجاد کنید.

برای کسب و کار سوپر مارکت خود حتما باید یک طرح تجاری تهیه کنید. بی گدار به آب نزنید و تصور نکنید که بازار با شما دوست است. به این نکته واقف باشید که بازار به شدت بی رحم است و کسب و کارهای نوپا به شدت آسیب پذیر هستند. تقریباً 20٪ از شرکت های جدید در دو سال اول فعالیت خود با شکست مواجه می شوند و 45٪ در پنج سال اول شکست می خورند.

هنگامی که طرح تجاری به درستی پیش نویس شود، این طرح تجاری مختصر به شما کمک می کند تا بر مشکلاتی که شرکت های جدید با آن مواجه هستند، از جمله تقاضای ضعیف و مسائل مربوط به جریان نقدی، غلبه کنید. می توانید تعدادی از الگوهای طرح کسب و کار خود را تغییر دهید تا مطمئن شوید که تمام جزئیات مربوطه را درج کرده اید.

یک

اساساً، یک استراتژی کسب و کار موفق باید شامل موارد زیر باشد:

  • بررسی اجمالی: یک مرور مختصر از پیشنهادات، پیشینه، مکان، ساختار سازمانی و پرسنل مهم خود ارائه دهید.
  • کالاها یا خدمات: توضیح واضحی از کالاها و خدمات خود، از جمله ویژگی ها، مزایا و نقاط فروش ویژه آنها ارائه دهید.
  • بررسی بازار: برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه، اندازه بازار هدف، جمعیت شناسی، روندها و رقبا را بررسی کنید.
  • طرح بازاریابی: روش های قیمت و توزیع مورد استفاده برای دستیابی به اهداف شرکت را با جزئیات شرح دهید.
  • تدارکات و عملیات خود را برنامه ریزی کنید: ساختمان ها، فناوری، تولید و اجزای زنجیره تامین فروشگاه آنلاین خود را مشخص کنید.
  • برنامه مالی: خلاصه ای از امور مالی شامل بودجه و پیش بینی ها را ارائه دهید.

4- انتخاب مدل کسب و کار مناسب

مدل کسب و کار شما بر نحوه ارتباط شما با مصرف کنندگان و تامین کنندگان تاثیر می گذارد. قبل از انتخاب یک استراتژی تجاری مناسب برای سوپر مارکت آنلاین خود، باید سیاست های تولید، حمل و نقل و مشتری خود را تعیین کنید.

برخی از این سیاست ها شامل موارد زیر می شود:

  • تراکنش های تجاری به مشتری (B2C): معاملاتی که در آن شرکت ها کالا یا خدمات را مستقیماً به مشتریان خاصی ارائه می دهند.
  • مشتری به مشتری (C2C): معاملاتی که مستقیماً بین مصرف کنندگان فردی انجام می شود و اغلب توسط بازارهای آنلاین امکان پذیر می شود.
  • تجارت به تجارت (B2B): معاملات بین مشاغل که در آن یک تجارت کالا یا خدمات را به دیگری می فروشد.
  • اشتراک: یک طرح پرداخت که در آن مشتریان برای به دست آوردن کالا یا خدمات، پرداخت های منظم و مکرر را انجام می دهند.

شما می توانید برای مشتری مشخص کنید که کالا را به واسطه خریداری می کند. در این صورت شما نه به عنوان یک فروشنده بلکه به عنوان یک ارائه دهنده کالا شناخته می شوید. همچنین می توانید با برخی از مشتریان خود در خصوص فروش کالاهای آنها در پلتفرم شما به توافق برسد. به عنوان برخی از کالا ها مانند برنج و حبوبات را می توانید از برخی از مشتریان با قیمت مناسب تهیه کرده و آنها را در فروشگاه خود به فروش برسانید. اگر این فرایند به خوبی مدیریت شود شما میتوانید با برخی از توزیع کننده های عمده این توافق را داشته باشید تا از پلتفرم شما برای فروش بهتر و گسترده تر محصولات خود مانند برنج، روغن، رب، حبوبات و حتی مواردی مانند دستمال کاغذی و غیره استفاده کنند. در این صورت شما بدون اینکه هزینه ای برای تهیه کالا بپردازید اقدام به فروش آن کرده و از این سود مناسبی (کمیسیون فروش) کسب خواهید کرد.

نکته مهم:

البته این موارد زمانی می تواند انجام شود که شما بازدید کننده و بستر مناسبی برای فروش محصولات متنوع داشته باشید پس در همان ابتدای کار نسبت به فعالیت در این موارد اقدام نکنید. اول جای پای خود را در بازار محکم کرده و سپس آن را گسترش دهید.

5-یک پلتفرم تجارت الکترونیک قابل اعتماد را انتخاب کنید

راه اندازی سوپر مارکت آنلاین بدون یک سایت و یک اپلیکیشن خوب امکان ندارد. پس بهتر است که شما قبل از اینکه به سراغ راه اندازی فروشگاه خود بروید کمی در خصوص شرکت ها، سایت هیا فروشگاهیی و پلتفرم ها تحقیق کنید. بهترین راهنمایی استفاده از خدمات شرکت هایی است که سابقه راه اندازی فروشگاه آنلاین را دارند. به عنوان مثال فروشگاه سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت توسط شرکت داده کاوان دینا طراحی و ساخته شده و فرایند سئوی آن نیز توسط این شرکت انجام شده است. پس این شرکت یک سابقه خود در این زمینه در رزومه خود دارد و می تواند مورد اعتماد نفرات دیگر باشد.

6- درگاه پرداخت آنلاین را راه اندازی کنید و خدمات حمل و نقل ارائه دهید.

در یک سوپر مارکت آنلاین (سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت دارای پیک اختصاصی است) خرید سفارش، یا رساندن کالاهای مشتریان به آنها، جزء حیاتی کسب و کار شما است. به همین دلیل شما باید یک درگاه پرداخت مطمئن و مطمئن را انتخاب کنید.

یک

درگاه های پرداخت باید ویژگی های زیر را داشته باشند:

  • امنیت: روش پردازش پرداخت مورد استفاده توسط هر دروازه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا شما در نهایت مسئول امنیت مشتری هستید یا اینکه پردازشگر پرداخت مسئولیت را بر عهده می گیرد.
  • قابلیت استفاده: ارزیابی ها و آزمایش های منطقه را انجام دهید تا ببینید هر راه حل چقدر کاربرپسند است.
  • هزینه: تمام هزینه ها مانند حق عضویت و تراکنش را در نظر بگیرید.
  • محلی سازی: اطمینان حاصل کنید که فرآیندهای پرداخت با ویژگی های چند ارزی یا زبانی برای همه بازارهای شما پشتیبانی می شود.
  • سازگاری با پلتفرم: رتبه بندی ها و مرورهای خدمات هر ارائه دهنده را بررسی کنید تا مشخص کنید که آنها چقدر با پلتفرم تجارت الکترونیک انتخابی شما کار می کنند.

در پایان باید برای فروشگاه خود یک پیک تحویل کالا تهیه کنید. مشتری که سفارش آنلاین انجام داده دوست دارد سفارش او در کوتاه ترین زمان ممکن به دستش برسد. به همین دلیل استفاده از پیک های موتوری امری بدیهی و ضروری است.

7- استراتژی های سئو را اجرا کنید.

در یک سوپر مارکت آنلاین سئو حرف اول را می زند. به عنوان مثال سئوی سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت توسط مجموعه داده کاوان دینا انجام می شود. همین امر باعث شده که ما ماهانه بیش از چندین هزار نفر بازدید کننده از سایت داشته باشیم. این به این معنی است که نفرات زیادی برای مشاهده و خرید محصولات به سایت ما مراجعه می کنند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که در حدود 68.7٪ از کل کلیپ های ارگانیک به سه نتایج اول در صفحه جستجوی گوگل می رود. ش ما باید از تاکتیک های پیچیده SEO برای رتبه بندی بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده کنید تا دید و آگاهی از کالاها و خدمات خود را افزایش دهید.

8- به مشتریان خدمات عالی ارائه دهید.

مهمترین نکته در هر کسب و کار آنلاین این است که مشتریان شما یه تجربه خرید لذت بخش داشته باشند. آیا می دانستید که به دنبال یک تجربه رضایت بخش مشتری، مشتریان 3.5 برابر بیشتر احتمال دارد که از یک مجموعه خرید بیشتری انجام دهند؟ با ارائه یک تجربه عالی به مشتریان خود، ممکن است تجارت تکراری را افزایش دهید و فروشگاه سوپر مارکت آنلاین خود را توسعه دهید.

به

برای ارائه بهترین خدمات ممکن به مشتریان خود از راه های زیر استفاده کنید:

  • با پیوند دادن وب سایت خود به چندین کانال راهنما، از جمله رسانه های اجتماعی، ایمیل و شماره تلفن، پشتیبانی چند کاناله را ارائه دهید.
  • بازاریابی و خدمات مشتری را با فراهم کردن دسترسی فوری مشتریان به اطلاعات مفید یا پشتیبانی از طریق نقاط تماس یا سؤالات متداول قابل تنظیم سفارشی کنید.

نتیجه گیری نهایی

ما در این اینجا به شما در خصوص راه اندازی یک سوپر مارکت آنلاین و چالش ها و راهکارهای آموزش های لازم را داده این. همچنین برخی دیگر از مقالات ما هستند که در این زمینه می توانند به خوبی به شما کمک کنند. شما میتوانید آنها را در بخش بلاگ مطالعه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که موفقیت فرایند است که در صورت تداوم و مستمر به دست می آید. موفقیت حاصل یک تلاش بزرگ است و یک شبه و یک ماهه به دست نمی آید.

مجموعه با مو مارکت به عنوان اولین سوپر مارکت آنلاین در اراک

مجموعه سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت با چندین سال سابقه فعالیت، از سال 1398 به صورت حرفه ای در زمینه فروش آنلاین و راه اندازی وب سایت فعالیت خود را آغاز کرد. با داشتن یک برنامه تجاری مناسب و چشم انداز مناسب توانست در سال های ابتدایی به جایگاه اول در شهر اراک و سپس استان مرکزی تبدیل شود. حال گسترش فعالیت این مجموعه در سراسر این افزایش یافته است. این به این معنی است که ما مشتریان از شهر ها و استان ها دیگر برای محصولات خود داریم.

مجموعه

مجموعه با مو مارکت به عنوان اولین سوپر مارکت آنلاین در اراک به این دستاورد خود می بالد و تلاش میکند که بهترین تجربه خرید را برای مشتریان خود ممکن است. همچنین ما در راستای تلاش خود برای بهبود شرایط جامعه و کمک به هم صنفان خود اقدام به ارائه مقالات تخصصی به صورت رایگان در وبلاگ خود نموده ایم. با این کار هم به افزایش فرهنگ خرید آنلاین کمک می کنیم و هم به همکارانی که میخواهند در این زمینه فعالیت کنند کمک رسانی خواهیم کرد.